آجر نسوز شاموتی نما از جمله آجرهای پر کاربرد می باشد که اکثر ما آن را در نمای ساختمان ها و یا زمینه های دیگر مشاهده کرده و با آن آشنایی داریم. آجر نسوز شاموتی یکی از مقاوم ترین انواع آجر می باشد که توسط توزیع کننده آجر در بازار توزیع می گردد و به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مصارف زیادی دارد و در قسمت های مختلفی از بنا به کار برده می شود.

توزیع کننده آجر نسوز شاموتی نما

روش تولید آجر نسوز شاموتی

روش تولید آجر نسوز شاموتی برای تولید آجر شاموتی نیاز است که یکسری مراحل را با دقت کافی و ترتیب خاص انجام داد که اولین مرحله تهیه خاک رس مناسب می باشد که بعد از جمع آوری خاک آن را با آب مخلوط کرده تا گل مناسب برای تولید آجر به دست آید توجه داشته باشید که گل رس باید به گونه ای باشد که کاملا سفت باشد و تمامی ذرات خاک در آب مخلوط شده باشند.

بعد از تهیه گل آن را در قالب های شکل دهنده آجر که دارای ابعاد مختلفی می باشند می ریزند سپس توسط دستگاه های پرس آنها را شکل می دهند. بعد از شکل دهی آجر و خشک شدن آنها را جهت پختن درون کوره قرار می دهند که معمولا این کار را در حرارت های بسیار بالا انجام می دهند که حاصل آن تولید آجرهای با کیفیت و مقاوم می باشد. مراحل تولید آجر شاموتی به ترتیبی که ذکر شد می باشد و لازم است بدانید که به دلیل ویژگی های خیلی خوبی که این دسته از آجر دارد به فراوانی در زمینه های مختلف به کار برده می شود.

آجر شاموتی در برابر حرارت های کم و زیاد بسیار مقاوم بوده و از انتشار حرارت به محیط اطراف پیشگیری می کند به همین دلیل است که در مکانهایی مانند شومینه، کوره و نمای ساختمان و … به کار می روند. علاوه بر مقاوم بودن دارای ویژگی عایق هم می باشند.

کارخانه تولید آجر نسوز شاموتی نما

کارخانه تولید آجر نسوز شاموتی نما در کارخانه تولید آجر نسوز شاموتی نما تمامی مراحل تولید آجر بر اساس برنامه ریزی دقیق توسط دستگاه های پیشرفته انجام می گیرد و به همین علت می توان ابعاد مختلفی از این آجر را در اشکال مختلف تولید کرد. با وجود این کارخانه های تولید کننده و فراوانی خاک رس همواره تعداد زیادی آجر شاموتی در کشور تولید و به نمایندگی های فروش زیادی در سراسر کشور ارسال می شود. آجر شاموتی در ابعاد استاندارد و غیر استاندارد تولید می شود و لازم است که هنگام خرید به ساختار آن توجه شود تا بتوان انتخاب درستی داشته باشیم. آجر نسوز شاموتی دارای انواع مختلفی می باشد که از هر کدام از آنها به منظورهای مختلفی استفاده می کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *