انواع مختلف آجر نسوز

شما میتوانید آجر نسوز اصفهان با قیمت های متدوالی و طرح های متدوالی در بازار ایران و اصفهان عرضه می شود. برای یافتن پایینترین قیمت این محصول باید بدانید از کدام فروشگاه خرید میکنید. اما ما در ادامه این مطلب به شما به غیر از معرفی محصولات آجر نسوز میخواهیم شرکت بازرگانی آجر ژیوار را به شما معرفی کنیم که میتوانید به راحتی با تنها یک تماس با مشاوران خبره در این حوزه ارتباط برقرار کنید و بهترین کیفیت و قیمت را خریداری کنید.

 

انواع مختلف آجر نسوز

انواع مختلف آجر نسوز

آجر رسی یا سفالی: با فشردن خاک رس درون شکل و حرارت دادن آن درون کوره تولید می شود. پر استفاده ترین نوع آجر است. این نوع آجر هنگام استفاده در بنا نیاز به پلاستر یا نما شدن دارد.

آجر شیل  : این آجر از خاک سنگ شیل تهیه می شود. مقاومت بیشتری نسبت به آجر رسی دارد. معمولاً رنگ آن قرمز است. احتیاج به اندود یا نما شدن ندارد.

آجر بتنی  : ازبتن ساخته شده است. کمترین بهره گیری را در بین آجر دارد. مقاومت فشاری و کیفیت پایینی دارند. این آجر در زیر یا روی عایق رطوبتی استفاده می شود. عایق خوبی در برابر حرارت و صدا می باشد. به همین دلیل برای جداره های خارجی و فضاهای داخلی متناسب است. به این آجر آجر ماسه آهکی نیز گفته می شود. در رنگ های مختلفی می تواند ساخته شود اگر در مرحله تولید به آن رنگ اضافه گردد. ابداً نباید زیر زمین (در نزدیکی خاک) استفاده شود.

آجر نسوز  : از خاک چینی یا نسوز تهیه می شود. بعد از پخت می تواند حرارت بسیار بالا را بدون تأثیر بر شکل، مقدار و مقاومتش تحمل می کند. در گذشته آجر نسوز به عنوان پوشش شومینه و کوره و جاهایی که درجه حرارت بالا بود استفاده می شد. امروزه در نمای بنا ها کاربرد بی نهایت دارد.

کاربرد آجر نسوز های اصفهان

کاربرد آجر نسوز های اصفهان

آجر های معمولی : این گونه آجر باب میل ترین آجری است که استفاده می شود. آن ها خصوصیت یا الزامات خاصی ندارند. این آجر ها استقامت فشاری پایین، دشواری اندک و کیفیتی پایین دارند. آن ها معمولا در دیوارهای داخلی بهره گیری می شوند آجر های مهندسی : این آجرها برای خصوصیت های خاصشان مشهور اند. استقامت فشاری بالا و جذب آب پایینی دارند. آجر های مهندسی بی نهایت استوار و فشرده هستند. آن ها تحمل وزن زیادی دارند. در مقابل رطوبت عایق و در برابر مواد مصنوعی بادوام هستند. در سه گروه Class C و Class B و Class A دسته بندی می شوند. رنگ آجر Class A آبی و Class B قرمز است. آجر مهندسی Class A از بقیه مستحکم تر است ولی Class B زیادترین استفاده را دارد. آن ها برای کارهای پایه عمرانی قبیل راه فاضلاب، منهول و دیوار حائل استفاده می گردند. آجر مهندسی Class B در ایران پدیدآوری و وجود دارد.

خرید طرح های متنوع آجر نسوز با قیمت ارزان

خرید طرح های متنوع آجر نسوز با قیمت ارزان

آجر های نسوز شکل های مختلفی و ابعاد مختلفی دارد که بی شمار می باشد اما چندتا از بهترین آنها به شرح ذیل می باشد:

آجر هره : هره آجر برای کلاف شدن قسمت های نهایی آجر کاری است. در قسمت هایی از آجر کاری که به قسمت دیگر منتهی می شود نیز بهره گیری می شود.

آجر مجوف : مجوف در لغت به مفهوم میان تهی است. آجر مجوف به تیغه های سفالی و بلوک های سقفی سفالی گفته می شود.

آجر پخ : این آجر در نبش جدار بهره گیری می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *