آجر نسوز تزیینی

مراکز فروش آجر نسوز تزیینی به شدت رشد داشته و بسیار قیمت های عجیبی در بازار آجر نسوز مشاهده میکنیم. اگر کمی تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که دلیل این قیمت ها حتما میتواند گران شدن مواد اولیه این محصول باشد. اما اینطور نیست قیمت ها تغییر کرده است اما نه تا این اندازه پس چی می تواند این قیمت ها تحریک به رشد کند در صورتی که کیفیت تغریبا همان است؟ مهمترین دلیل این امر میتواند وجود واسطه های که از شرایط بازار سواستفاده میکنند باشند. چرا که بهتر است بدانید واسطه ها هرکدام به نویه خود قیمت ها را بیشتر از 20 درصد افزایش میدهد. بله اگر از کارخانه تا به دست مشتری آجر نسوز های تزیینی برسد با وجود تنها یک واسطه 20 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت اما بهتر است. که با این حال با شرکت های بازرگانی در ارتباط باشید چرا که تمامی محصولات را به صورت عمده با قیمت دقیقا کارخانه به مشتریان میدهد و حاشیه سود خود را جای دیگر میگیرد.

آجر نسوز تزیینی

انواع آجر نسوز بازار

انواع آجر نسوز بازار

آجر نسوز ویژه از فلزات واسطه و در اقسام آجر نسوز اکسید کروم کوروندوم، آجر نسوز زیرکونیوم و آجر نسوز اکسید کروم تولید و در مرحله استفاده جای‌میگیرد.

  • آجر نسوز اکسید کروم کوروندوم: حدود 95 درصد این نوع آجر را اکسید آلومینیوم و 5 درصد باقی مانده را اکسید کروم ایجاد می دهد. از آجر نسوز اکسید کروم کوروندوم در داخل کوره بلند ذوب آهن بهره گیری می گردد.
  • آجر نسوز زیر کونیوم: استقامت گرمایی آجر نسوز زیرکونیوم بی‌نهایت فراوان است، از این رو در کوره های ذوب شیشه و ذوب آهن آلومینیوم مناسب استفاده جای‌میگیرد.
  • آجر نسوز اکسید کروم: این گونه آجر در کوره های شیشه سازی استفاده دارد و 95 درصد آن را اکسید کروم تشکیل می دهد.

آجر های مرتبط به آجر نسوز تزیینی

آجر های مرتبط به آجر نسوز تزیینی

آجر نسوز صنعتی به آجرهایی گفته می شود که دارای شکل معینی هستند. این نوع آجرها با نام آجر کوره نیز شناخته می شوند. این نوع آجرها از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته قسمت بندی می شوند. یک نمونه از این آجرها دارای ابعاد و شکل استاندارد می باشند این گونه آجرها مورد تایید بسیار تولیدکنندگان بوده و اکثر آن ها از این ابعاد برای تولید آجر بهره گیری می‌نمایند. نمونه ای دیگر از آجرهای نسوز صنعتی، آجرهایی وجود دارند که دارای شکل خاصی می باشند. این گونه آجرها با استفاده از ماشین پرس تولید می شوند. برخی دیگر نیز همچنین استفاده از قالب گیری دستی پدیدآوری می شوند.

خرید آجر نسوز تزیینی

خرید آجر نسوز تزیینی

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، بهره گیری از آجر از دیرباز مورد توجه معماران و طراحان ساختمان بوده است. در گذشته استفاده از این المان در طراحی نما و قسمت های مختلف شکل می گرفت. امروزه نیز آجر سنتی در طراحی نما و دکوراسیون داخلی قابل استفاده قرار می گیرد آجر نسوز دستی, آجر نسوز دستی نمونه ای دیگر از آجرهای نسوز است که در ساختمان سازی قابل استفاده قرار می گیرد. از مزایای این گونه آجرها می توان به مواردی هم زیرا شوره نزدن، جذب آب پایین، دوام در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی، مقاومت در برابر آتش سوزی، امکان ساخت با توجه به نیاز مشتری، عدم تغییر رنگ در برابر اشعه خورشید و قیمت متناسب آن اشاره کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *