آجر نسوز منحصر به فرد از جمله نوعی از مصالح ساختمانی است که از خاک چینی و نسوز با ساختاری ظریف و مولکولی تشکیل شده است. جهت تولید این نوع آجر ها پس از آسیاب کردن سنگ ها آن را به خاک نرم تبدیل کرده و در کوره تحت حرارت قرار می دهند. دمای مورد نیاز برای این مرحله دمایی بیشتر از 1500 درجه سانتی گراد می باشد که به آن استحکام و مقاومتی زیاد می بخشد. از این رو بخش قابل توجهی از این آجر جهت عایق کاری صنعتی و همچنین نما کاری ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش آجر نسوز منحصر به فرد

همه چیز درباره آجر نسوز

همه چیز درباره آجر نسوز در صنعت ساخت و ساز از انواع مصالح مختلف استفاده می شود که هر یک در جای مخصوص به خود کاربرد دارد. از آن جمله می توان به آجر نسوز اشاره کرد که از پر استفاده ترین نوع این مصالح به شمار می رود.

تزیین نمای ساختمان ها از جمله پر کاربرد ترین شکل آجر نسوز می باشد. خاک نسوز ماده اولیه تشکیل دهنده این آجر می باشد که نوعی خاک رس بوده که پس از استخراج از معادن مورد فرآوری قرار می گیرد.

این آجر در سایز های مختلفی تولید می شود که رایج ترین آنها سایز 7*32 و 26*5/5 و 10*20 می باشد. به جز خاک نسوز که اجزای آجر نسوز می باشند از انواع کانی ها و پوکه های معدنی نیز می توان نام برد که مقاومت بالایی از نظر دمایی دارند. 

این مواد به گونه ای هستند که سبب حفظ ویژگی های شیمیایی و فیزیکی در دما های بالا می شوند. بسته به ترکیبات تشکیل دهنده آجر نسوز انواع مختلفی دارد که نوعی از آن آجر سیلیسی می باشد. علت این نامگذاری وجود خاک سیلیس در ترکیب آن است که به همراه برخی عناصر دیگر از قبیل اکسید تیتانیوم، اکسید آهن و اکسید کلسیم در ساخت آجر های سیلیسی به کار می رود.

تولید انواع شیشه و سرامیک، پوشش داخلی کوره های فولاد سازی از جمله برخی کاربرد های این دسته از آجر ها می باشد.

قیمت آجر نسوز اراک

قیمت آجر نسوز اراک قیمت آجر اراک بسته به یک سری معیار ها دارد که مهمترین آن را ترکیبات موجود در آجر و نوع آن تشکیل می دهد. در این مورد برای تعیین قیمت فروش آجر پارامتر هایی مد نظر قرار می گیرد که عبارتند از:

  • نوع استاندارد به کار رفته و میزان جذب آب توسط این آجر ها
  • میزان تحدب و تعقر آجر 
  • سایز های مختلف که شامل کوچک ترین و بزرگ ترین سایز می شود.
  • میزان نمک های محلول در آب 
  • میزان مقاومت در برابر عوامل جوی مانند یخ زدگی و همچنین دما های بالا
  • کیفیت آجر مثلا عدم وجود ترک در آن

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *