آجر نسوز شاموتی نما نوعی از آجر است که در بسیاری از نماهای مختلف ساختمان به کار برده می شود که این کاربرد زیاد بخاطر مقاوم بودن آن می باشد که این ویژگی سبب شده است آجر شاموتی یکی از بهترین انواع آجر شناخته شده در کشور باشد. بازار فروش آجر نسوز شاموتی بسیار پر رونق است و از آن جهت استفاده در زمینه های مختلفی استفاده می کنند.

بازار فروش آجر نسوز شاموتی نما

معرفی انواع آجر نسوز شاموتی

معرفی انواع آجر نسوز شاموتی آجر نسوز شاموتی دارای انواع مختلفی است که در واقع از هر کدام از آنها با توجه به کیفیتی که دارند در زمینه ای خاص استفاده می شود به عنوان مثال انواعی از آجر شاموتی که در حرارت های بسیار بالا تولید می شوند در درون کوره کاربرد دارند زیرا این توانایی را دارند که حرارت بالایی را تحمل کنند بدون این که دچار صدمه هایی مانند ترک برداشتن و یا شکستگی شوند.

همچنین از برخی دیگر از این آجرها به عنوان پشت لایه استفاده می کنند یعنی این که آنها را به صورت لایه ای روی هم در پشت برخی دیگر از آجرها بکار می برند. در واقع آجرهای نسوز شاموتی همگی از یک جنس یعنی خاک رس تهیه می شوند ولی از نظر نوع پرس و درجه حرارتی که آنها را درون کوره خشک می کنند با هم تفاوت دارند و این عوامل سبب ظرفیت مختلف در آنها می شود.

آجر شاموتی در حاظر بیش از سایر آجرها کاربرد دارد و از آن می توان در قسمت های مختلفی از بنای ساختمان استفاده کرد. شکل ظاهری این آجر نسبت به آجرهای دیگر متفاوت است و اثری از سوراخ بر روی آنها وجود ندارد و تحت روش های سخت تری ایجاد می شوند. آجر یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف می باشد که معماران همواره سعی بر آن دارند که از بهترین نوع آن استفاده کنند و برای این کار بیشتر نوع شاموتی را ترجیح می دهند که یک انتخاب ارزشمند و برگزیده از جهت مقاومت و استحکام است.

تولیدی آجر نسوز شاموتی نما

تولیدی آجر نسوز شاموتی نما در تولیدی آجر شاموتی ابتدا خاک رس را که دارای مواد آلی مناسب است را با آب مخلوز می کنند سپس آن را به خوبی مخلوط کرده و تا حدی گل را ورز می دهند که کاملا سفت شده باشد بعد از آماده شدن کل رس آن را توسط قالب های مختلفی با ابعاد گوناگون به شکل آجر در می آورند و بعد از اتمام این مرحله و خشک شدن آجرها آنها را درون کوره های تونلی قرار می دهند تا با درجه حرارت بالا پخته شوند. در تولیدی آجر نسوز بیشتر مراحل انجام کار توسط دستگاه های بزرگ و مخصوص انجام می شود به همین دلیل سرعت تولید آجر بسیار بالا می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *