خرید آجر نسوز صنعتی

برای خرید آجر نسوز صنعتی باید بدانید محصولی است که دارای فرم و میزانی واضح است. اندازه و ابعاد آجرهای نسوز از قوانین استانداردی پیروی می‌کند، اما می‌توان با قالب سازی که حاوی خرج های زیادی می‌شود، براساس نیاز آجرهایی با شکل و مقدار متفاوت تولید کرد و شما میتوانید با توجه به کیفیت محصولات شرکت ما تصمیم به خرید بهترین قیمت این محصول کنید.

آجر نسوز چیست؟

خرید آجر نسوز صنعتی

آجرهای نسوز از خاک‌های گوناگون و با کیفیت تولید می‌شوند و به رنگ های مختلفی در دسترس هستند. هر رنگی نشانی دهنده مواد بکار رفته در آن است. برای نمونه آجر آلومینا بالا رنگ زرد روشن ( رو به سفیدی ) داشته و آجر شاموتی رنگ زرد به حالت قهوه‌ای سوخته است آجر نسوز طبق معمول در کوره‌ها بهره گیری می‌شوند و می‌توانند تا 1800 درجه سانتیگراد را تحمل کنند. این آجرها می‌توانند در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی و همین طور نیروهای مکانیکی، در دماهای بالا استقامت کنند.

خرید مرغوبترین آجر نسوز صنعتی

خرید مرغوبترین آجر نسوز صنعتی

نسوزهای شکل داده شده آنهایی موجود میباشند که در هنگام تحویل به مصرف کننده دارای فرم معینی هستند. این نسوزها را آجر نسوز آجر صنعتی ، آجر کوره مینامند شکل آجرها ممکن است به 2 حالت کلی تقسیم بندی شوند. یکی از آنها اشکال استاندارد است و دیگری اشکال مخصوص. اشکال استاندارد دارای ابعادی هستند که بوسیله اکثر تولید کنندگان نسوز مورد قبول بوده و تولید کننده ها از این ابعاد پیروی میکنند. این نسوزها عموما در کوره های همسان استفاده دارد نسوزهای قالب داده شده عمدتاٌ بوسیله ماشین پرس تولید میشود. بنابراین انتظار میرود که خواص آنها هموژن باشد. البته برخی از نسوزهای قالب داده شده که بوسیله قالب گیری دستی پدیدآوری میشوند دارای خواص غیر هموژنی هستند.

خصوصیت اصلی آجر نسوز صنعتی

خصوصیت اصلی آجر نسوز صنعتی

زمانی که مصرف کنندگان آجر نسوز صنعتی  یا آجر کوره  مد نظر خود را انتخاب می‌کنند، مسائل مختلفی را درباره فرآورده در نظر می‌گیرند و دلایل بخصوص خودشان را دارند از جمله می‌توان به محلی که آجر در آن بکار گرفته می‌شود، ویژگی‌های آجر، شرایط تولید و همینطور شرایطی که آجر در آن استفاده می‌شود، و نرخ آجرها اشاره کرد. مشخصه‌های آجرهای نسوز مرتبط با حاصل حرارتی، ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و ویژگی‌های محصول در دمای بالا هستند.

نتیجه حرارتی: ماگزیمم دمای محل بهره گیری، دمای ذوب یا گداختگی، هدایت حرارتی، ظرفیت گرمایی، انبساط دمایی، مقاومت نسبت به شوک حرارتی و…

خصوصیت‌های فیزیکی: تراکم یا تخلخل، مقاومت در برابر سابیدگی و فرسایش، مقاومت ویژه الکتریکی در گرمایش الکتریکی، و دیگر مشخصه‌های ساختاری در دماهای بالا.

خصوصیت‌های مکانیکی: استحکام در مقابل سختی، استقامت در مقابل شکستن، خصوصیت‌های خزشی در دمای بالا، و ضریب کشسانی

خصوصیت‌های شیمیایی: یکنواختی ترکیب، واکنش‌های بین مواد مختلف، تبخیر، خوردگی ناشی از سرباره‌ی اسیدی یا قلیایی، خورندگی شیمیایی از گازهایی مانند بخارآب، هیدروژن، کربن مونوکسید و …

خصوصیت‌های در دمای بالا: دیرگدازی، دیرگدازی تحت فشار، پایایی تغغیر حجم در دمای بالا، مقاومت نسبت به شوک حرارتی، عملکرد ضد سرباره، و حاصل ضد اکسیداسیون در آجرهای نسوز کربنی

ویژگی های آجر نسوز صنعتی

ویژگی های آجر نسوز صنعتی

مواد بکار رفته در آجر: ماده تشکیل دهنده اصلی، معین کننده‌ی کیفیت و ویژگی‌های آجر نسوز است.

چگالی آجر: چگالی زیاد یک آجر نشان دهنده‌ی فشردگی و سختی بالای آجر است، اما هدایت حرارتی ممکن است در چنین آجری بالا باشد.

تخلخل آجر: میزان مشخصی ندارد، اما تولیدکنندگان می‌بایست تخلخل ظاهری را نظارت کنند.

دیرگدازی تحت فشار: به تغییر قالب آجر در محیط با حرارت بالا یا تحت فشار گفته می‌شود. این اصطلاح نشان دهنده‌ی استقامت ماده نسبت به دمای بالاست.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *